Thursday, February 16, 2023

ანბანის შემობრძანება

ანბანის შემობრძანება გაკვეთილის გეგმა მასწავლებელი: ანა მერაბიშვილი
გაკვეთილის თემა: ქართული: „ი“ და „ა“ ასო-ბგერები სწავლების საფეხური: დაწყებითი I კლასი ინტეგრირებულისაგნები ქართული, ბუნება, ხელოვნება მოსწავლეთარაოდენობა 5 მოსწავლეთაორგანიზება ინდივიდუალური, წყვილური აქტივობის მიზნები დამისაღწევი შედეგები ,,ი” და ,,ა” ასო-ბგერების გაცნობა, შესწავლა, კითხვა; წიგნთან მუშაობა, ასოს შესაბამის ბგერასთან დაკავშირება; ასოს გამოყოფა სიტყვიდან; ამოცნობა სხვა ასოებს შორის; წელიწადის დროების ჩამოთვლა; ე.ს.გ განსაზღვრულიმისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები ქართ. I. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე. ქართ. I მოსწავლესშეუძლია პრაგმატული ხასიათის მარტივი ტექსტის წაკითხვა და გაგება. ქართIV . მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან მუშაობის საწყისი ჩვევები. ქართ. VI. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის აღქმა. ქართ. VІ. ასრულებს მასწავლებლის მარტივ ზეპირ ინსტრუქციებს; ბუნება. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს წელიწადის დროების მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები. წინარე ცოდნა • თხრობა; • თანამშრომლობა (მეწყვილესთან, ჯგუფისწევრებთან); • სტრატეგიების გააზრებულადგამოყენება; • დასმულ კითხვებზე პასუხის გაცემა; • წარმოსახვის უნარი; • შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები. • ბუნებრივი მოვლენების ამოცნობა და მარტივი პროცესების აღწერა; თანმიმდევრობა(აქტივობა ნაბიჯ-ნაბიჯდა დრო) აქტივობა 1 მისალმება-მილოცვა.მოვეფეროთ ჩვენს სამშობლოს ლექსით და სიმღერით.შევიხსენებთ გაკვეთილის ქცევის წესებს ლექსით:,, ზარმა დაიწკრიალა,,.გავიხსენებთ თვეს და რიცხვს,წელიწადის დროებს. აქტივობა 2 საქართველოს დიდი მგოსნის იაკობ გოგებაშვილის გახსენაბა .საუბარი დედაენის შექმნაზე , როგორ აღმოაჩინა გოგებაშვილმა დედაენის შესასწავლად პირველი ასო- ბგერები. მუშაობა სახელმძღვანელოზე.სურათის აღწერა.წინადადების შედგენა.წინადადებიდან სიტყვების გამოყოფა.სიტყვა ია-ზე ყურადღების გამახვილება,მისი გრაფიკულად გამოსახვა დაფაზე.სიტყვების დასახელება ,რომლებიც ი და ა ასო-ბგერებზე იწყება.ი და ა ასო-ბგერების მოხაზულობის ჩვენება.წინადადების აი ია-ს წაკითხვა.გავიხსენოთ რა არის წინადადება და რატომ ვსვამთ მის ბოლოს წერტილს.ნალის და ნამგლის სურათის ჩვენება და მიმსგავსება ახალ შესწავლილ ასო-ბგერებთან. მოთელვა,წუთშესვენება. თამაში: ყვავილების ამოცნობა--- და მათ შესახებ რაც იციან (ლექსი, ბალადა დაა.შ)პრეზენტაცია წელიწადის რომელ დროს ყვავიან მინდვრის ყვავილები; აქტივობა 3 . წინასწარ დაფაზე გაკრული იქნება ,,ია” ყვავილის სურათი წარწერით და შედგება ასოციაციური რუკა,ვთხოვთ ბავშვებს ამოიცნონ თუ რომელი ყვავილის სურათია და დავასახელოთ ამ ყვავილის თვისებები(მაგ:მორცხვი, ლამაზი და ა.შ) მივუწერ სხივებს ჩამოთვლილ თვისებებს, დავითვალოთ რამდენი თვისება ჩამოვთვალეთ;წელიწადის რომელი დროის მახარობელია ია ; აქტივობა 4 . შემდეგ ბავშვებს წავუკითხავთ ლექსს ,,აი ია’’, ვისაუბრებთ, რომ ია ეს არის საწყისი დედა ენის,გასაღები ცოდნისა და ა.შ; აქტივობა 5. ბავშვებს ვთხოვ დავთვალოთ რამდენი ასოსაგან შედგება სიტყვა ,,ია”, მივმართავ გონებრივ იერიშს: კითხვებით შევამოწმებ თუ რა გაიგეს მასწავლებლის მონათხრობიდან.ვისაუბრებთ თუ რამდენი ასო-ბგერა გვაქვს შესასწავლი,და ვეტყვი,რომ 33 ასო-ბგერის შესწავლის შემდეგ ჩვენ გვეცოდინება სრულყოფილი წერა-კითხვა. აქტიბობა 6. წინასწარ ფლიფჩარტზე დაწერილი მექნება სიტყბვები.ბავშვებმა უნდა მოძებნონ ასო ი და შემოხაზონ წითელი მარკერით,ხოლო ა ასო შავი მარკერით. აქტივობა 7.დავურიგებ იის დაჭრილ სურათებს წარწერით, წყვილებში შეაერთონ დამიიღონ სიტყვა ,,ია”, გააფერადონ შესაფერისი ფერებით. აქტივობა 8 . წიგნზე მუშაობა - ტექსტის წაკითხვა ,,ია”; გამოცანები იაზე. ,,ი” და ,,ა”, როგორც ხმოვნები გაცნობა; აქტივობა 9. მოძრავ ანბანზე მუშაობა: დაფასთან მოძრავი ანბანით დავწერთ სიტყვებს, რომელიც ბოლოვდება ,,ი” და ,,ა” ასო-ბგერაზე, წავუკითხავ სიტყვებს დაბოლოებების გამოტოვებით, ბავშვები ასწევენ იმ ასოს რომელზედაც ბოლოვდება სიტყვა, ცალ-ცალკე მოსწავლის გამოძახებით დასვამენ საჭირო ასოს თავის ადგილზე; დავათვლევინებთ სულ რამდენი ,,ი” და ,,ა” ასო-ბგერის გამოყენება დაგვჭირდა; აქტივობა 10 (შეჯამება) მადლობა დედაენის შემომქმედს. მადლობა დედაენას ,ჯადოსნური გასაღების მობრანებისთვის,ცოდნის კარის გაღებისთვის.ბავშვები პირობას დადებენ ,რომ ისწავლიან კარგად და გაუფრთხილდებიან დედაენაც,როგორც დაგვიბარა დიდმა იაკობმა. ბოლოს სიმღერას ,,ანი ბანი განი,, კლასი შეასრულებს ერთად. შეფასება განმავითარებელი შეფასება-მასწავლებლის კომენტარები; საკლასო მენეჯმენტი/საგანმანათლებლორესურსები წიგნები; ბარათები; სურათები; მარკერები; მოძრავი ანბანი;პლაკატები; დაფა; გაკვეთილის რეფლექსია ანბანის შემობრძანება პედაგოგი: ანა მერაბიშვილი დავგეგმე და ჩავატარე ღია გაკვეთილი ანბანის შემობრძანებასთან დაკავშირებით.თემის არჩევას მნიშვნელობა მივანიჭე იქედან გამომდინარე,რომ მოსწავლეები იწყებენ ანბანის გაცნობას,წერა- კითხვის შესწავლას. ვფიქრობ,კლასში შეიქმნა საზეიმო განწყობა და ეს გაკვეთილი განსაკუთრებით დასამახსოვრებელი გახდა ბავშვებისათვის.გეგმის მიხედვით გათვალისწინებულ შედეგებს მივაღწიეთდა მოსწავლეებს განუვითარდათ : • წყვილებში მუშაობის უნარი. • ვიზუალური აღქმისა და დამახსოვრების უნარი. • ფართო აუდიტორიის წინაშე საკუთარი თავის წარმოჩენის უნარი. ამ გაკვეთილმა ხელი შეუწყო მოსწავლეთა ცნობიერებისუნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას. გაკვეთილით კმაყოფილი ვარ,რადგან მოსწავლეებმა მოკლე დროში გააცნობიერეს მოსწავლის სტატუსი და ანბანის მნიშვნელობა.სუსტ მხარედ ვთვლი იმას ,რომ გაკვეთილზე ცოტა ვღელავდი, ვნერვიულობდი .ვინაიდან ბავშვებს ჯერ არ ვიცნობდი სათანადოდ,არ ვიცოდი როგორ წამომყვებოდნენ. თუმცა ბავშვებმა მოლოდინს გადააჭარბეს და გაკვეთილზე არაჩვეულებრივად იაქტიურეს. ღელვის გამო ვსაუბრობდი ხმამაღლა.შევეცდები მომავალში ვიმუშაო ჩემ თავზე.

პროექტი ადრეული ქორწინება

პროექტის გეგმა სახელწოდება- ადრეული ქორწინება სასწავლო პროექტის ავტორი ანა მერაბიშვილი მონაწილეები 8 ---9 კლასი სახელი, გვარი ზურა შავაძე არჩილ შავაძე მაკა მელიქიძე ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი სოფელი პტენა სკოლა: სოფელ პტენის საჯარო სკოლა პროექტის დასახელება ადრეული ქორწინება პროექტის მიზანი/შედეგი მოსწავლეები შეძლებენ აიმაღლონ ცნობიერება ადრეული ქორწინბეის მანკიერი მხარეების შესახებ,შეძლებენ დაინახონ უარყოფითი გავლენა, თუ როგორ ზღუდავს მათ უფლებებს და შესაძლებლობებს ადრეული ქორწინება,დაინახავენ გენდერული თანასწორობის მნიშვნელობას და განათლების უპირატესობას. პროექტის აქტუალობა კვლევების თანახმად ადრეულ ასაკში ქორწინების შემთხვევები ხდება მთელი ქვეყნის მასშტაბით სხვადასხვა ეთნიკურ თუ რელიგიური კუთვნილების თემებში, გენდერული ნომები ადრეული ქორწინების ერთ-ერთი მიზეზია და ეს განსაკუთრებით გოგონების ადრეული ქორწინების შემთვევებში ჩანს. კვლევის თანახმად ,მიიჩნევა,რომ დაქორწინებული მოზარდი გოგონებისთვის,ოჯახის ყოლასთან ერთად განათლების მიღება შეუთავსებელია. განათლებას უდიდესი როლი აქვს გოგონებისა და ბიჭების წარმატებული მომავლისათვის ,ყოველივე ამას კი ხელს უშლის ადრეული ქორწინება. ჩვენი როგორც მასწავლებლების დანიშნულებაა ,ჩვენი წვლილი შევიტანთოთ სხვადასხვა აქტივობებით ამ მანკიერი ჩვევის აღმოფხვრაში. გავაცნოთ საზოგადოებას ადრეული ქორწინეის საზიანო პრაქტიკის უარყოფითი გავლენის შესახებ მოზარდთა განვითარებაში. საგანი/საგნები ქართული ენა და ლიტერატურა და მოქალაქეობა საფეხური/კლასი 8 ,9 კლასი პროექტის განხორციელების დრო 2 კვირა პროექტზე სამუშაოდ. დამატებით 1 კვირა საბოლოო პროდუქტის მოსამზადებლად. დაგეგმილი აქტივობები 1. სტერეოტიპები ჩამოვწერთ ყველაზე ცნობილ სტერეოტიპებს, ვისაუბრებთ მის შესახებ 2. გენდერი რა არის გენდერი? ლეკვი ლომისა სწორია ძუ იყო თუნდაც ხვადია. ბევრი ნაწარმოები დაწერილა ამის შესახებ, რომ ქალი და კაცი თანასწორია. არ არსებობს ქალის და კაცის საქმე გენდერი | ლექსიკონი-ცნობარი სოციალურ მეცნიერებებში (css.ge) კაციც არის მოცეკვავე, მზარეული, ჟურნალისტი, მსახიობი. ჩამოვწეროთ ვის რა პროფესია გვინდა სამომავლოდ 1.გამოჩენილი ქალების გაცნობა მარო მაყაშვილი 2.თავად მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და წარმოადგინონ პრეზენტაციის სახით მარო მაყაშვილი - YouTube 1. ქალზე ძალადობა ძალადობა შეიძლება იყოს ფიზიკური, ფსიქოლოგიური და სულიერი. ფიზიკური ძალადობა მოიცავს შემდეგ, ხელის დარტყმა, ცემა. ფსიქოლოგიური ძალადობა ეს იგივეა რაც ბულინგი (ჩაგვრა) დამცირება, დაცინვა... სიტყვიერი ძალადობა ეს არის სიტყვიერი შეურაცხყოფა. გინება, ლანძღვა ( ცუდი სიტყვები თქმა) ეს ყველაფერი არის დანაშაული, რომელიცნ ისჯება კანონით შეგვიძლია გამოვიძახოთ პოლიცია და ისინი დაგვიცავენ უფლებების კონვენციის გაცნობა და ფლითჩარტზე ჩამოწერა მარკერით 2. ფილმის ჩვენება 3. ხმა ამოიღეთ!/SPEAK OUT! - YouTube 4. ანიმაცია "ნაადრევი ქორწინება" / Animation "Early Marriage " - YouTube 5. პატარძლები ნახატი „ჩემი თვალით დანახული ნაადრევი ქორწინება“ პერფონმანსი ვიდეო „ადრეული ქორწინება“ 8) გრძელი ნათელი დღეები პლაკატები ვიდეო დიფერენცირებული სწავლება სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები არა სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ) კომპიუტერ(ებ)ი მეხსიერების ბარათი/ჩიპი მობილური ტელეფონი ფოტო/ვიდეო კამერა პრინტერი ინტერნეტკავშირი პროექტორი სკანერი ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა ლაზერული დისკი /ჩიპი ტელევიზორი სხვა ---------- პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ) ტექსტური რედაქტორი ელ. ფოსტა ვებედიტორი ელ. ცხრილები ვიდეო/აუდიო რედაქტორი ტესტირების პროგრამა გრაფიკული რედაქტორი საგამომცემლო პროგრამა ბლოგი საპრეზენტაციო პროგრამა ელ. ენციკლოპედია სხვა ---------- ვებბრაუზერი ელ. კითხვარი ბეჭდური მასალები სახელმძღვანელოები, სურათები ინვენტარი/მასალები პლაკატები,ფლითჩარტი ინტერნეტრესურსები მარო მაყაშვილი - YouTube 1. ხმა ამოიღეთ!/SPEAK OUT! - YouTube ანიმაცია "ნაადრევი ქორწინება" / Animation "Early Marriage " - YouTube

Monday, February 13, 2023

ანა მერაბიშვილი პროექტი ::ნაადრევი ქორწინება::

სასწავლო პროექტი პროექტის გეგმა სახელწოდება- ადრეული ქორწინება სასწავლო პროექტის ავტორი ანა მერრაბიშვილი მონაწილეები სახელი, გვარი ზურა შავაძე არჩილ შავაძე მაკა მელიქიძე ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი სოფელი პტენა სკოლა: სოფელ პტენის საჯარო სკოლა პროექტის დასახელება ადრეული ქორწინება პროექტის მიზანი/შედეგი მოსწავლეები შეძლებენ აიმაღლონ ცნობიერება ადრეული ქორწინბეის მანკიერი მხარეების შესახებ,შეძლებენ დაინახონ უარყოფითი გავლენა, თუ როგორ ზღუდავს მათ უფლებებს და შესაძლებლობებს ადრეული ქორწინება,დაინახავენ გენდერული თანასწორობის მნიშვნელობას და განათლების უპირატესობას. პროექტის აქტუალობა კვლევების თანახმად ადრეულ ასაკში ქორწინების შემთხვევები ხდება მთელი ქვეყნის მასშტაბით სხვადასხვა ეთნიკურ თუ რელიგიური კუთვნილების თემებში, გენდერული ნომები ადრეული ქორწინების ერთ-ერთი მიზეზია და ეს განსაკუთრებით გოგონების ადრეული ქორწინების შემთვევებში ჩანს. კვლევის თანახმად ,მიიჩნევა,რომ დაქორწინებული მოზარდი გოგონებისთვის,ოჯახის ყოლასთან ერთად განათლების მიღება შეუთავსებელია. განათლებას უდიდესი როლი აქვს გოგონებისა და ბიჭების წარმატებული მომავლისათვის ,ყოველივე ამას კი ხელს უშლის ადრეული ქორწინება. ჩვენი როგორც მასწავლებლების დანიშნულებაა ,ჩვენი წვლილი შევიტანთოთ სხვადასხვა აქტივობებით ამ მანკიერი ჩვევის აღმოფხვრაში. გავაცნოთ საზოგადოებას ადრეული ქორწინეის საზიანო პრაქტიკის უარყოფითი გავლენის შესახებ მოზარდთა განვითარებაში. საგანი/საგნები ქართული ენა და ლიტერატურა და მოქალაქეობა საფეხური/კლასი 8 ,9 კლასი პროექტის განხორციელების დრო 2 კვირა პროექტზე სამუშაოდ. დამატებით 1 კვირა საბოლოო პროდუქტის მოსამზადებლად. დაგეგმილი აქტივობები 1. სტერეოტიპები ჩამოვწერთ ყველაზე ცნობილ სტერეოტიპებს, ვისაუბრებთ მის შესახებ 2. გენდერი რა არის გენდერი? ლეკვი ლომისა სწორია ძუ იყო თუნდაც ხვადია. ბევრი ნაწარმოები დაწერილა ამის შესახებ, რომ ქალი და კაცი თანასწორია. არ არსებობს ქალის და კაცის საქმე გენდერი | ლექსიკონი-ცნობარი სოციალურ მეცნიერებებში (css.ge) კაციც არის მოცეკვავე, მზარეული, ჟურნალისტი, მსახიობი. ჩამოვწეროთ ვის რა პროფესია გვინდა სამომავლოდ 1.გამოჩენილი ქალების გაცნობა მარო მაყაშვილი 2.თავად მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და წარმოადგინონ პრეზენტაციის სახით მარო მაყაშვილი - YouTube 1. ქალზე ძალადობა ძალადობა შეიძლება იყოს ფიზიკური, ფსიქოლოგიური და სულიერი. ფიზიკური ძალადობა მოიცავს შემდეგ, ხელის დარტყმა, ცემა. ფსიქოლოგიური ძალადობა ეს იგივეა რაც ბულინგი (ჩაგვრა) დამცირება, დაცინვა... სიტყვიერი ძალადობა ეს არის სიტყვიერი შეურაცხყოფა. გინება, ლანძღვა ( ცუდი სიტყვები თქმა) ეს ყველაფერი არის დანაშაული, რომელიცნ ისჯება კანონით შეგვიძლია გამოვიძახოთ პოლიცია და ისინი დაგვიცავენ უფლებების კონვენციის გაცნობა და ფლითჩარტზე ჩამოწერა მარკერით 2. ფილმის ჩვენება 3. ხმა ამოიღეთ!/SPEAK OUT! - YouTube 4. ანიმაცია "ნაადრევი ქორწინება" / Animation "Early Marriage " - YouTube 5. პატარძლები ნახატი „ჩემი თვალით დანახული ნაადრევი ქორწინება“ პერფონმანსი ვიდეო „ადრეული ქორწინება“ 8) გრძელი ნათელი დღეები პლაკატები ვიდეო კოლეჯში წაყვანა რამდენიმე მოსწავლის დიფერენცირებული სწავლება სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები • არ გვესაჭიროება სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ) კომპიუტერ(ებ)ი მეხსიერების ბარათი/ჩიპი მობილური ტელეფონი ფოტო/ვიდეო კამერა პრინტერი ინტერნეტკავშირი პროექტორი სკანერი ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა ლაზერული დისკი /ჩიპი ტელევიზორი სხვა ---------- პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ) ტექსტური რედაქტორი ელ. ფოსტა ვებედიტორი ელ. ცხრილები ვიდეო/აუდიო რედაქტორი ტესტირების პროგრამა გრაფიკული რედაქტორი საგამომცემლო პროგრამა ბლოგი საპრეზენტაციო პროგრამა ელ. ენციკლოპედია სხვა ---------- ვებბრაუზერი ელ. კითხვარი ბეჭდური მასალები სახელმძღვანელოები, სურათები ინვენტარი/მასალები პლაკატები,ფლითჩარტი ინტერნეტრესურსები მარო მაყაშვილი - YouTube 1. ხმა ამოიღეთ!/SPEAK OUT! - YouTube ანიმაცია "ნაადრევი ქორწინება" / Animation "Early Marriage " - YouTube

ტრენინგი "ემოციების მართვა"

ტრენინგი "წარმატებული მასწავლებელი"